Loe lisaks

NIA 13 põhimõtet – lühidalt nii eesti kui inglise keeles:

1. Liikumisrõõm (The Joy of Movement)!
Tunne rõõmu liikumisest – liigu tunnis nii kuidas su enda keha parajasti soovib ja tahab. Proovi liikumisest üles leida rõõm, proovi mõnu ja naudingut suurendada – jälgi oma sõrmi ja käsi, oma pead ja kaela, oma jalgu ja varbaid – jälgi nende liikumist.
Joy brings into play the entire body, mind, emotions and spirit.
I choose Joy as my guiding energy. I am committed to sustaining and increasing Joy today, sensing Joy in my body. It Joy is not present, I will tweak what I do, changing omething until Joy returns.

Inglise keelne materjal!!

2. Natural Time and the Movement Forms
Proovi olla omaenese tantsu koreograafiks, ära proovi järgi teha teisi inimesi. Ole ise oma aja ja keha peremees!
Tunni ajal hoiame liikumises korraga kõik oma 13 liigest – õlad, küünarnukid, randmed, puusad, põlved, pahkluud ja selgroog.
Inglise keelne materjal!!

3. Muusika (Music and the 8BC system)
Kuulamine on oskus! Kuula muusikat oma kõrvade ja kogu kehaga, kuula detaile, instrumente, rütmi ja vokaali. Kuula nii vaikust kui hääli. Kuula linnulaulu!
Inglise keelne materjal!!
“Music is the festive dress of silence.” – Chamalu

4. Vabatants! (Freedance)
– anything goes movement-wise
– the art of listening
– act as if
– the real you
– change every two bars
– observe, do not judge
– intensity levels 1-2-3
– deliver the promise of pleasure
Tule tundi, et sellest täpsemalt kuulda!

5. Teadlikkus (Awareness)
Kuula oma keha – vaata ja jälgi, mida su jalad, puusad, selgroog ja käed teevad ja sulle ütlevad. Mida ütleb su hingamine. On neil mõnus olla? Ebamugav?
Inglise keelne materjal!!

6. Jalad (the Base)
Feet are the hands that touch the earth!
Jalalabad
Pahkluud
Sääreluud
Põlved
Reieluud

7. The three planes and three levels
Kõiki Nia liigutusi saab teha kolmel erineval tasandil – kõige madalamal, keskmisel ja kõige kõrgemal. Samuti saab kõiki liigutusi teha erineva intensiivsuse tasemega – kõige väiksema, keskmise ja kõige suurema intensiivsusega.
“Easy is right. Begin right and you are easy. Continue easy and you are right.” – Chuang Tsu

8. Keha keskosa (the Core)
Keha keskosa koosneb vaagnast, keha ülaosast ja peast. Vaagen on sinu energia konteineriks, rinnakorv vahendab energiat üles ja allapoole ning pea on kogu selle energia liigutajaks.
Vaagen
Ülaosa
Pea

9. Käed! (The upper extremities)
Käed ja sõrmed on vahendid, millega saab kombata maailma.. nad on su mõtete ja tunnete pikendused.. nad võimaldavad sul end väljendada..
Käed!!
Küünarvars
Küünarliiges
Õlavarreluu

Abaluu

10. Röntgen-anatoomia (X-ray anatomy)
Kasuta oma silmi, teisi meeli ja intuitsiooni, et vaadata enda sisse.. Vaata, kuidas asetsevad sinu luud, kõõlused.. kuidas elavad su sidemed ja lihased.. mida ütlevad su veresooned ja nahk..

11. Äri ja turundus
Kas sinust võiks saada järgmine Nia treener?
Kuula oma keha, jälgi, mis ta sulle ütleb.. võib-olla su keha ja meele salasoov on saada treeneriks.. pane paika oma eesmärgid ja plaanid.. vii need ellu!
Tule ja räägi Heli või Kristiga sellest!

12. Ja õpe jätkub.. (Continuing education)
Kuidas üks Nia kava endale selgeks teha?
Neid saladusi me räägime kui oled otsustanud, et soovid Nia treeneriks hakata!

13. Teaching what you sense
Kuula muusikat.. oota.. kuula oma keha.. oota.. mida su keha sulle ütleb?